Na izvorištu obrazovanja

U periodu od 2. do 8. studenoga 2025. učenici Lucija Kučko (1.c), Karla Kenđel (2.a), Marta Kuparić (2.c), Marta Kiš (2.d), Elena Šijak (4.a), Dora Ranilović (4.c), Filip Toth (4.c), Korana Grgac (4.d), Luka Kalavarić (4.d) i Nadja Jandrašec (4.g) uz profesorice Martinu Grgac i Marinu Njerš boravili su u mjestu Budrio pored Bologne u Italiji. Bilo je to u sklopu Erasmus+ projekta Active Citizenship – Cultural Heritage koji naša Gimnazija provodi sa školama iz Budrija i Sotre (Norveška). Tijekom projektnog tjedna domaćini su organizirali radionice izrade tortelona (tradicionalne tjestenine), folklornih plesova, debate o kulturnoj baštini, turističkoj ponudi i različite aktivnosti vezane uz kulturnu baštinu. Svi su učenici predstavili svoje zemlje, mjesta iz kojih dolaze te školu, a prezentirali su i kulturnu baštinu svojeg kraja. Svi su zajedno prošetali Budrijom, Medicinom, Bolognom i Firencom te vidjeli kako čuvati kulturnu baštinu na primjerima tih mjesta. Ljepota gradova, bogatstvo galerija i muzeja te različitost gastronomije novo su iskustvo za sve putnike. Prošetali smo hodnicima najstarijeg sveučilišta – zgradom Universita di Bologna, posjetili Galeriju Academia u kojoj smo se divili Michelangelovu Davidu u Firenci, isprobali Leonardove izume u muzeju Da Vincija, popili kavu pokraj katedrale Santa Maria del Fiore i probali najveće firentinske sendviče te nezaobilaznu talijansku tjesteninu i pizzu. Arhitekt Jacopo Ghisleri s bolonjskog sveučilišta objasnio nam je kako su gradili Bolognu te da Pisa nije jedina koja ima kosi toranj, a gradski vijećnici upoznali su nas s poviješću Bologne, Budrija i Medicine u gradskim vijećnicama koje su prave galerije. Bila je to prilika za sve sudionike da osvijeste kako je važna i nematerijalna i materijalna kulturna baština te kako je čuvati, a naučili su tijekom istraživanja više i o svojoj kulturnoj baštini. Svi su se složili kako na ovaj način najbrže i najlakše uče i usvajaju znanja. Bila je to još jedna prilika za međugeneracijsko druženje jer su sudjelovali učenici od 14 do 18 godina.

Marina Njerš, prof.

Dojmovi učenika:

Lucija, 1.c

Moje iskustvo u Italiji bilo je zaista predivno. Naučila sam puno o kulturnoj baštini i njihovoj povijesti, a najzanimljivija radionica bila mi je izrada tjestenine. Svaka aktivnost bila je ispunjena smijehom i zabavom uz koju mi je bilo lakše učiti. Sviđali su mi se i domaćini, koji su bili jako topli prema nama i uspjeli smo se sprijateljiti.

Karla, 2.a

Moje iskustvo u Italiji bilo je nezaboravno i predivno. U školi sam naučila mnogo o poštovanju kulturne baštine, od talijanskog jezika pa sve do kulturnih običaja i različitih načina razmišljanja. U Bologni sam isprobala mnoga talijanska jela koja su ostavila odličan dojam. Firenca me oduševila svojom umjetnošću i nevjerojatnom ljepotom. Najvažnije što sam ponijela kući predivna su iskustva s našim domaćinima s kojima smo se tijekom tih 7 dana jako zbližili. Stekla sam mnogo novih prijateljstva i naučila mnogo novih stvari o Italiji. Zbog svega toga, cijelo Erasmus iskustvo u Italiji ostavilo je na mene snažan i predivan dojam koji ću sigurno dugo pamtiti.

Marta, 2.c

U školi su nas naučili što je zapravo nematerijalna i materijalna kulturna baština te sam na toj aktivnosti saznala nešto više o talijanskoj i norveškoj kulturi, a nešto i o svojoj. Drago mi je što su nas odveli u Firencu i Bolognu zato što su to predivni gradovi s puno zanimljive povijesti, upečatljive arhitekture i predivnih bazilika i galerija. Također bih htjela izdvojiti nova prijateljstva i obitelj koja me ugostila. Svi su bili dobri prema nama i uvijek su bili za zabavu i druženje, što je meni bilo super. U svojoj sam se ugostiteljskoj obitelji osjećala jako ugodno te sam primijetila da su jako bliska i složna obitelj, što doprinosi osjećaju topline u njihovu domu. Ova će mi mobilnost ostati u najboljem sjećanju, kao i svi koje sam tamo upoznala.

Marta, 2.d

Sudjelovanje u mobilnosti u Budriju bilo je nezaboravno iskustvo ispunjeno učenjem i zabavom. U školi smo obrađivali temu kulturne baštine. Provodeći aktivnosti naučili smo što je to nematerijalna i materijalna kulturna baština na primjerima iz naših domovina – Norveške, Hrvatske i Italije. Posjet Bologni i Firenci jako me se dojmio, pogotovo aktivnost s arhitektom koji nam je na zanimljiv način objasnio kako je Bologna zapravo nastala. Posebno bih htjela izdvojiti svojeg domaćina i njegovu divnu obitelj koji su me tako toplo ugostili. Kući sam ponijela puno lijepih sjećanja i novih prijateljstva.

Elena, 4.a

Sudjelovanje u Erasmus mobilnosti u Budriju bilo je predivno iskustvo. Iako je Budrio manji i mirniji gradić, pun je materijalne i nematerijalne kulturne baštine, što je i bila tema našega putovanja. Stekla sam nova znanja o Italiji i Norveškoj, postala sam samostalnija i upoznala divne prijatelje. Posebno bih izdvojila put u Firenzu, koji me se jako dojmio svojim prekrasnim ulicama i bogatom kulturnom baštinom. Također, izdvojila bih svoju obitelj domaćina, koja me ugodno primila i učinila da se osjećam kao kod kuće. Nadalje, svaki je dan nosio neko novo iskustvo i saznanja, ali je isto tako mobilnost nažalost brzo prolazila. Svakako bih svima preporučila da posjete Budrio te da osjete čari Erasmus mobilnosti. Ovo mi je putovanje donijelo puno uspomena koje ću uvijek nositi sa sobom.

Dora, 4.c

Tijekom ove mobilnosti u Budrio naučila sam mnogo novih informacija i zanimljivosti o partnerskim školama iz Italije i Norveške. Cijeli tjedan učili smo o temi kulturne baštine i vidjela sam prekrasne muzeje i znamenitosti u Bologni i Firenci. Prijatelji i domaćini bili su jako ljubazni i gostoljubivi, a jezična prepreka uopće nije dolazila do izražaja. Ovo mi je bilo nezaboravno i poučno iskustvo koje ću pamtiti cijeli život kao i prijateljstva koja sam tamo sklopila. Uživala sam i u aktivnostima u školi koja su mi bila nova i izrazito zanimljiva.

Korana, 4.d

Tijekom Erasmus mobilnosti u Budrio upoznala sam drugačiju kulturu, nove ljude i iskusila tjedan dana života malo drugačijim tempom. Moja obitelj domaćina bila je odlična i ovih tjedan dana stvarno sam se osjećala kao kod kuće. Tijekom aktivnosti u školi bolje smo upoznali materijalnu i nematerijalnu kulturnu baštinu Norveške, Italije i Hrvatske, a kroz izlete u Bolognu i Firenzu primjere čuvanja kulturne baštine Italije vidjeli smo i vlastitim očima. Kao jedinu manu ovog putovanja navela bih to da ljudi u Italiji nisu baš znali govoriti engleski, ali njihova ljubaznost i želja da pomognu stavila je tu jezičnu prepreku u drugi plan. Ovo iskustvo Erasmusa bilo je ispunjeno novim spoznajama  na zabavan i zanimljiv način i svima bih preporučila da barem jednom isprobaju ovakav kreativan način učenja.

Luka, 4.d

Moja Erasmus mobilnost u Budriju bila je nezaboravno iskustvo puno učenja, druženja i otkrivanja novih kultura. Zahvaljujući školskim aktivnostima upoznao sam materijalnu i nematerijalnu kulturnu baštinu Italije, Norveške i Hrvatske. Izleti u Bolognu i Firencu ostavili su snažan dojam zahvaljujući brojnim muzejima, povijesti, umjetnosti i prekrasnim ulicama koje smo vidjeli. Domaćini su bili odlični i srdačno su nas primili, a tijekom tjedna stekao sam nova prijateljstva i mnogo lijepih uspomena.

Nadja, 4.g

Moja Erasmus mobilnost u Budriju bila je nezaboravno iskustvo. Uronila sam u novu kulturu, naučila mnogo o talijanskom načinu života i otvorila se prema drugačijim pogledima na svijet. Posebno mi je značilo što sam stekla nova prijateljstva – i međunarodna i ona s hrvatskim dijelom ekipe, koji mi je postao velika podrška i izvor smijeha. Svaki dan donosio je novo učenje, bilo kroz jezik, običaje ili zajedničke aktivnosti. Italija me inspirirala svojom toplinom, kreativnošću i atmosferom, a ova mobilnost obogatila me znanjem i uspomenama koje ću dugo nositi sa sobom.